Thursday, September 29, 2011

wahai En. Bakal Suamiku...

. Assalamualaikum , wahai En Bakal Suami . percayalah ini tulus dari hati Puan Bakal Isterimu . saat aku menulis , percayalah .. aku sudah lama memikirkan tentangnya . tentang KAMU :) Allah tu Maha Hebat kan ? Aku percaya ada sesuatu disebalik ' mengapa Dia merahsiakan keberadaanmu dan geranganmu daripada aku sendiri' :) kadang2 terdetik di hati . siapalah yg akan menyempurnakan agamaku ..? sebabnya .. aku penah terdengar mengenai hadith Rasullah , bahawa .. siapa yg tidak melakukan sunnah-ku (nikah) , maka dia bukan dari kalanganku ^^ pernikahan itu salah satu dari kesempurnaan agama . Maka , siapa yg bernikah .. agamanya telah sempurna :) insyaAllah dgn izinNya .. tatkala aku melihat rakan2 ku ada yg sering berdampingan dgn 'bakal suaminya' (barangkali) .. cepat2 aku istighfarkan hati dgn mengingatkan kembali apa yg aku pelajari 2 3 tahun yg dulu .. nak taw apa dia ? "Kalau kita couple , sume benda kita akan ceritakan kpd si dia . termasuklah kaum kerabat , makanan kgemaran , even posisi almari dan katil pun kita akan cerita . pendek kata , 'ambil berat' la katakan ... tp sejauh mana sesuatu tu akan sentiasa manis ? kalau SEMUAnya sudah si dia taw , jadi .. lepas nikah ... apa je yg tinggal ?? ntah2 akan terdiam sendiri , sbb tak taw nak ambik taw apa lg dan nak tanya apa lg ^^ " betul kan , wahai Bakal Suamiku .. betul la . setiap orang , terutama kaumku .. punya harapannya sendiri utk bahagia sampai ke syurga . jadi , ingin aku beritahu kamu tentang harapan aku terhadap kamu . takpe kan ? ^^ tolong bimbing aku supaya aku takutkan Tuhanku dan Tuhanmu . tolong bimbing aku supaya aku benci kpd godaan syaitan . tolong bimbing aku supaya aku tidak melupakan tanggungjawabku kpdmu terutamanya . sebabnya aku teringin menjadi ketua bidadarimu di syurga nanti ... tolong bimbing aku supaya aku tidak lupa kpd ibu bapamu dan juga ibu bapaku . kerana aku taw , kamu yg berhak menentukan segala setelah memiliku . tolong bawa aku ke syurga nanti bersama2 mu dan Bakal anak2 kita yg soleh dan solehah .. aku mahu kamu sedar , yg aku tahu tentang perkara ni .. ibu bapaku yg susah payah membesarkan ku , akan tetap jatuh No 4 setelah aku kamu miliki . Kamu akan menjadi sesuatu yg penting bagiku setelah Allah . dan ibu bapamu akan menjadi lebih penting dari ibu bapaku sendiri . Lihat , indah bukan? aku menggambarkan ianya indah , sebab aku taw , kamu takutkan neraka ... tanggungjawab terhadap ibu bapa akan jatuh di bahumu . tp aku tak kisah , sebab aku taw .. kamu seorang zauj yg bertanggungjawab bukan ? :) insyaAllah .. terkadang aku terasa ingin bernikah secepat mungkin , sebab hadith ada mengatakan . Jalan mudah untuk seseorang perempuan itu memasuki syurga ... taat pada suami . tp apakan daya , aku belum sempurnakan diriku untuk menjadi yg sempurna buatmu . beri aku sedikit waktu lagi ^^ Kehadiranmu akan menyempurnakan akhiratku .
p/s : teringat pulak lagu Saat Lafaz Sakinah :) Heningnya Sunyi suasana Lafaz sakinah bermula Apa rasa Diterjemah hanya Sebak abah tangis ibunda Adalah aku wali puteriku Serah kini amanahku ini padamu Nafkahilah dia curah kasih dan cinta Lebih dari yang ku berikan kepadanya Chorus Dulu esakannya sandar di bahuku Tangisannya kini ku serah padamu Bukan bermakna dia bukan milikku Fitrahnya perlukanmu Jadikanlah dia wanita syurga Mengerti benar akan maharnya Taat itu bukan hanya pada nama Indah ia pada maksudnya Ku akur Akan pesanmu Puterimu kini amanahku Iringilah Dengan doamu Bahagia kami dari redhamu ^^

No comments:

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.(supaya senang penulis nak ziarah) ^__^
2. Sila berhemah di dalam berbahasa.

::Jazakallahhukhairan kathiran::

Ahlan Wasahlan..Salam Ukhwah